До Профспілки робітників морського транспорту України нещодавно надійшла низка скарг від моряків на судно, яке нещодавно ще знаходилося на одному з приватних терміналів в акваторії Ізмаїльського порту. Чи вдалося морякам добитися справедливості, розповіли у пресслужбі ПРМТУ.
Члени екіпажу поскаржилися до профспілки на невиплату заробітної плати та жахливі умови праці, зокрема, неналежний технічний стан судна та житлових кают, відсутність постачання провізії та чистої води.
Звернутися по допомогу членів екіпажу штовхнуло й те, що їхні законні заяви постійно ігнорувалися як власником, так і португальською компанією, з якою моряки уклали трудові контракти.
Відповідно до контракту, заробітна плата капітана становить 4 500 USD та складається з основної частини у розмірі 3 500 USD, та бонусної частини у розмірі 1 000 USD, яка нараховується на розсуд компанії та виплачується наприкінці контракту. Але, як показала практика, моряки не отримували навіть основну частину зарплати, не кажучи вже про бонуси.
Однак, декілька днів тому, після звернення Профспілки до судновласника – Компанії MV MARINE UNIRESSOAL LDA, сталося диво – усі скарги було прийнято, а ситуація виправилася.
Стан житлових кают екіпажу привели до ладу, машинне відділення та питний танк також визнано придатними для використання. Система водопостачання судна по каютах та камбузу тепер працює ефективно, а кожен член екіпажу має достатньо бутельованої питної води, з розрахунку 3 літри на добу на одну особу. Продукти харчування також завезли та відремонтували холодильники.
«Це важливий крок в напрямку поліпшення умов праці на суднах та приклад комплексних та своєчасних заходів з боку Профспілки, спрямованих на забезпечення дотримання стандартів безпеки та комфорту моряків. Профспілка продовжуватиме слідкувати за ситуацією та вживати заходів для забезпечення гідних умов праці для українських моряків, які ризикують своїм життям та здоров’ям під час виконання своїх обов’язків на морі», – зазначили у профспілці.
Довідково:
Судно ZUZANNA було побудоване у 1982 році та використовувалось у транспортуванні агропродукції в рамках зернової угоди з України до портів Туреччини та Румунії.