Інтернет-видання Бессарабії

В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАЙБІЛЬШІ ЗАЛИШКИ ОСВІТНЬОЇ СУБВЕНЦІЇ: ЯК ЇЇ ВИКОРИСТОВУЮТЬ ГРОМАДИ НА ПІВДНІ

30 Вересня 2022 16:00
Тетяна Терзі
В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАЙБІЛЬШІ ЗАЛИШКИ ОСВІТНЬОЇ СУБВЕНЦІЇ: ЯК ЇЇ ВИКОРИСТОВУЮТЬ ГРОМАДИ НА ПІВДНІ

Станом на 1 вересня на рахунках місцевих бюджетів Одеської області акумульовано 851,7 млн грн невикористаних залишків коштів освітньої субвенції. Це найбільший показник по Україні. Про це повідомляє  Міністерство фінансів України.

За інформацією обласних державних адміністрацій, наданою у серпні поточного року, серед основних причин накопичення залишків коштів освітньої субвенції є:

економія коштів для придбання шкільних автобусів;

економія коштів для облаштування бомбосховищ;

економія коштів для оновлення матеріально-технічної бази;

економія коштів для придбання обладнання для харчоблоків;

економія коштів для спрямування на заходи з територіальної оборони;

економія коштів у зв’язку з простоєм, зменшенням надбавок та доплат;

здійснення виплати заробітної плати педагогічним працівникам після 01 числа кожного місяця.  

Найбільші залишки коштів освітньої субвенції на півдні Одещини на вказану дату мали громади: Саф’янівська – 28 294,4 тис. грн., Старокозацька – 19 856 тис.грн., Ізмаїльська – 10653,9 тис. грн., Саратська – 9220,9 тис. грн., Ренійська – 8675,4 тис. грн., Арцизька – 8326,2 тис. грн., Кілійська – 7633,4 тис. грн., Шабівська – 7359,2 тис. грн., Бородінська – 6776,9 тис.грн., Вилківська – 5310,5 тис. грн.

Значні кошти залишались на рахунках громад: Татарбунарської – 3507,1 тис. грн., Тузлівської – 2868,6 тис. грн., Лиманської – 2860,2 тис. грн., Павлівської – 2589,6 тис. грн., Болградської – 2451,7 тис. грн., Тарутинської – 2323,4 тис. грн., Суворовської – 2167,3 тис. грн., Василівської – 1981 тис. грн., Криничненської – 1706,9 тис. грн.

Найменші залишки були в двох громадах Болградського району – Городненській та Кубейській. Тут вони складали 507 та 281,6 тис. грн. відповідно.

Відповідно до бюджетного законодавства залишки  освітньої субвенції можуть спрямовуватися насамперед на такі видатки:

придбання шкільних автобусів для перевезення дітей із закладів загальної середньої освіти, які будуть оптимізовані / об’єднані / реорганізовані;

оснащення закладів освіти персональними комп’ютерами та мультимедійним обладнанням, засобами навчання та обладнанням для навчальних кабінетів початкової школи, фізики, хімії, біології, географії, математики, інформатики;

придбання підручників і посібників (зокрема електронних) для закладів освіти;

оновлення навчальної та матеріально-технічної бази закладів загальної середньої освіти, які оптимізовані/об’єднані/реорганізовані або які повністю укомплектовані і до яких будуть довозитися учні закладів загальної середньої освіти;

здійснення заходів, пов’язаних із забезпеченням пожежної безпеки;

ремонт і придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти;

підключення закладів освіти до Інтернету, насамперед у сільській місцевості;

будівництво нових туалетних приміщень і реконструкцію, капітальний та поточний ремонт туалетних приміщень закладів загальної середньої освіти, в яких початкову освіту здобувають не менше 20 осіб, їх облаштування санітарно-гігієнічним обладнанням та розроблення відповідної проектної документації;

Також накопичені станом на 01.01.2022 залишки в обсязі 5,6 млрд грн можуть бути використані на заходи територіальної оборони, задоволення продовольчих потреб цивільного населення, евакуацію/вивезення/переміщення цивільного населення із місцевості, де ведуться бойові дії, та небезпечних територій у безпечні місця, оплату інших заходів, спрямованих на підтримку цивільного населення в умовах воєнного стану.

«Вважаємо, що в період, коли кошти державного бюджету насамперед спрямовують на захист територіальної цілісності, недоторканності нашої країни, збереження життя і здоровʼя її громадян, залишки освітньої субвенції не мають накопичуватись, а повинні ефективно працювати на підтримку освіти та економіки України. Адже значна частина громад має достатньо коштів, щоб забезпечити доступні та якісні освітні послуги в умовах, коли відсутня можливість проводити уроки в приміщеннях шкіл»,прокоментував заступник Міністра фінансів Роман Єрмоличев.

Поділитись
Зараз читають