Після заяв про продовження роботи “зернової ініціативи” РФ погодилася відновити вхідні інспекції лише у два порти з трьох.
“Відомо, що Росія погодилася відновити інспекції вхідного флоту до портів “Одеса” та “Чорноморськ”, але відмовилася інспектувати судна, що прямують у порт “Південний“, – повідомив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Юрій Васьков у бліцінтерв’ю агентству “Інтерфакс-Україна“.
Васьков уточнив, що 62 судна стоять у черзі, чекаючи на інспектування, і деякі з них – уже кілька місяців.
Він підтвердив, що після того, як 17 травня судно DSM Capella під прапором Барбадосу з 30 тис. тонн кукурудзи вирушило з порту “Чорноморськ” до Туреччини, жодного іншого судна учасника ініціативи в українських портах поки що немає.
“І це результат деструктивної політики Росії, мета якої – обмеження роботи ініціативи“, – наголосив заступник міністра.
За його словами, дії Росії в СКЦ призводять до значного подорожчання логістики та підвищення цін на її складові: страхування, фрахт тощо.
Васьков нагадав, що за нормального функціонування “зернової ініціативи” Україна готова експортувати з трьох портів 6 млн тонн аграрної продукції на місяць, проте з листопада Росія знаходить нові приводи, щоб обмежити експорт і призупинити “зернову ініціативу”, внаслідок чого від початку травня до 17 травня було експортовано менш як 1 млн тонн, а у квітні – 2,7 млн тонн.