Нещодавно у соцмережах активно поширювалася скарга мешканки області на роботу швидкої допомоги через те що лікарі відмовилися їхати до літньої жінки, у якої стався напад астми під час повітряної тривоги. Що на це відповіли медики, розповість “Махала” з посиланням на Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Одеської області.
В Україні так повелося, що “швидку” викликають у будь-якій незрозумілій ситуації: чи то температура, підвищений тиск, загострення хронічних захворювань, головний біль, біль у спині, тощо – одразу телефонують до “103”. Проте люди забувають, що поки швидка їде збивати комусь температуру, десь дійсно помирає людина, бо кількість медичних бригад дуже обмежена.
“Основна суть екстреної медичної допомоги в тому, щоб оперативно стабілізувати стан пацієнта і доправити його до лікарні. Інсульти, інфаркти, внутрішні та критичні кровотечі, передчасні пологи, утоплення, опіки, ураження електричним струмом, вибухові травми та інші стани, які реально загрожують життю людини, – ось профільні виклики для Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф. Решта – це нераціональне використання ресурсів служби”, – зазначили у ЦЕМД.
У випадку з викликом, про який йде мова, події відбувалися під час повітряної тривоги в Одесі. Нагадаємо, лише нещодавно медики потрапили під ракетну атаку та втратили фельдшера Сергія Ротару, тож наражати на небезпеку персонал заради виклику, на який вони не зобов’язані виїжджати, звісно не стали.
“Співробітники екстренки – такі ж люди, як і всі інші. Наші життя цінні. Наша безпека важлива. Тому щоразу, коли диспетчер отримує виклик, він зважує ризики не тільки для пацієнта, але й для бригади. І в разі некритичного виклику, коли є інші варіанти отримання медичної допомоги або можна обійтися телефонною консультацією, перевага буде надана безпеці бригади”, – зазначили медики.