У травні Служба відновлення та розвитку інфраструктури повідомила про завершення реконструкції пункту пропуску «Рені», яке обійшлося у майже 50 мільйонів гривень, а днями провела ще один тендер на “додаткові послуги”, які обійдуться бюджету у 8 397 484 гривень. Про це повідомляє Махала з посиланням на Прозорро.
Закупівлю було проведено без використання електронної системи, тож доробляти ремонт буде той самий підрядник, що його й починав – Товариство з обмеженою відповідальністю «РОСТДОРСТРОЙ».
За даними порталу YouControl, власником ТОВ “Ростдорстрой” є австрійська компанія “Юттема”, а бенефіціарами – одесити Євген Коновалов та Юрій Шумахер. Шумахер є депутатом Одеської міської ради від партії “Довіряй ділам”
Зазначимо, що “Ростдорстрой” є фігурантом багатьох скандалів у ЗМІ через те, що фірма доволі часто отримує багатомільйонні підряди на ремонт доріг, мостів, тротуарів тощо, переважно на території Одеської та Миколаївської областей.
Тож, Махала подивилася документацію на новий тендер і з’ясувала, що саме планує доробляти підрядник. Ці дрібні доробки будуть повсюди і потрохи, тож оцінити, чи дійсно це вартує 8 мільйонів, досить важко.
До додаткових послуг включено підготовчі роботи з демонтажу старої плитки та очищення фасадів, з подальшим тинькуванням та фарбуванням.
Також планується зробити улаштування вітрового захисту з листової сталі, прокладуть трубопроводи водопостачання та каналізації з гідроізоляцією труб, вмонтують труби для прокладання електропроводки та встановлять вимикачі, світильники та розетки, які у достатній кількості мали встановити за умовами попереднього тендера. А ще підрядник має зробити заземлення та встановити кондиціонери.
Крім того, буде проведено демонтаж 8 унітазів, умивальників та змішувачів та 4 пісуарів. Цікаво, що за умовами попереднього тендера умивальники та унітази вже встановлювались у кількості 4 та 10 штук відповідно.
Дійсно претендувати на додаткові послуги можуть лише роботи з підключення помпової станції та каналізаційного насосу, які вони робили в рамках попереднього тендера. Хоча хіба не можна було одразу прописати у договорі роботи з підключення, щоб не довелося проводити додаткових тендерів – питання риторичне.
Також підрядник має провести фрезерування дорожнього покриття майже 1 тисячі м2. Також питання. В рамках минулого тендера було проведено фрезерування майже 4 тисяч м2.
Загалом утримання КПП “Рені-Джурджулешти” виходить у “копієчку”. Окрім цього ремонту вартістю майже 60 мільйонів, для роботи пункту пропуску було закуплено електроенергію за 2,5 мільйони гривень, а на утримання шести КПП Бессарабії виділяється майже 25 мільйонів.
А нещодавно Євросоюз виділив грант у розмірі 13,9 млн євро, який буде використано для покращення дорожньо-транспортної інфраструктури на пунктах перетину державного кордону між Україною, Молдовою та Румунією.
Частину коштів планують знову витратити на покращення КПП «Рені (Україна) – Джюрджюлешть (Молдова) – Галац (Румунія)», а саме на модернізацію сервісної зони для важких вантажних транспортних засобів.