Нещодавно в с. Орлівка Ренійської громади сталася трагедія, що набула широкого суспільного резонансу: внаслідок ДТП загинув 7-річний хлопчик.
За інформацією ГУ Національної поліції Одеської області, аварія сталася вдень на автодорозі сполученням Одеса-Рені в межах зазначеного села. Попередньо правоохоронці встановили, що 36-річний водій автомобіля «Mercedes», рухаючись однією з вулиць, наїхав на хлопчика, коли той перебігав проїжджу частину дороги у не передбаченому для переходу місці. Потерпілого доправили до лікарні, де він, на жаль, від отриманих пошкоджень помер.
Багато хто, прочитавши про це в соцмережах, можливо, подумав: жахлива подія, дуже шкода дитину, бідні батьки, проте таке трапляється часто, треба бути більш уважними на дорозі… і продовжить гортати стрічку новин далі. Але аварія в Орлівці – це далеко не той випадок, який так легко, не розібравшись, можна списати на неуважність. Є всі підстави стверджувати, що цієї трагедії могло не статися, якби не одна проблема, яка залишилася за дужками сухого поліцейського зведення, але про яку добре знають орловчани і давно домагаються її вирішення, але поки що безуспішно.
Проблема полягає в тому, що Орлівка – село транзитне, через нього пролягає траса М-15, якою проїжджає весь транспорт – і вантажний, і пасажирський – у напрямку Рені, Одеси, Ізмаїла, Болграда та назад. Ситуація ускладнилася з початком війни, коли виник великий потік великовантажних фур, які їдуть цією дорогою цілодобово. На нещодавніх зборах мешканців орловчани скаржилися керівництву громади, що діти довго стоять біля траси, пропускаючи транспорт, і не можуть перейти на інший бік вулиці. Люди попереджали, що рано чи пізно, якщо не вирішити питання встановлення камер контролю швидкості, бо на знаки водії не реагують, трапиться біда. Як у воду дивилися…
«Ця трагедія може бути, на жаль, не останньою. Дуже шкода загиблого хлопчика, який ріс у молодій працьовитій сім’ї, яка виховує ще двох дітей, старшу дочку та зовсім маленького сина. Хлопчика збила машина просто перед будинком, де вони жили», – розповів у бесіді з журналістом інтернет-видання «Махала» місцевий громадський активіст Анатолій Абгаш.
Громадська організація «Агентство місцевого розвитку «Орлівка-Картал», керівником якої є Анатолій Абгаш, ще з лютого почала бити на сполох, що на цій ділянці траси М-15 склалася дуже і дуже небезпечна ситуація, що нескінченний потік автомобілів на великій швидкості створює велику небезпеку для всіх учасників дорожнього руху.
«Наш населений пункт отримав дуже важке навантаження у плані транспортного потоку, але Орлівку залишили, як кажуть, напризволяще, – нарікає Анатолій. – Дорожніх знаків майже немає, поліція зовсім не реагує. Автовантажівка або бензовоз можуть проїхати селом на швидкості 80, 90 і більше кілометрів на годину. Можете уявити, з якою швидкістю їдуть легкові автомобілі. Мешканці села дуже налякані та хвилюються про безпеку здоров’я та життя своїх близьких, особливо зараз, перед початком навчального року».
За словами активіста, громадська організація неодноразово зверталася з цією проблемою як до старости села, так і до голови Ренійської ОТГ, але реакції на звернення не отримали. Не отримана відповіді на звернення і до Ізмаїльського райвідділу поліції, датованого ще 28 червня 2023 року, а ненадання відповіді на звернення у законні терміни, зазначає він, це порушення Закону України.
«Обставини трагедії буде встановлювати поліція, але я хочу звернути увагу на те, що всі ЗМІ зазначили, що дитина перебігла дорогу в недозволеному місці, – продовжує Анатолій. – Але там, де сталася ДТП, загалом немає належного місця для переходу: на відстані 500–1000 м немає пішохідних переходів, тобто на три перехрестя жодного пішохідного переходу!»
Минулого понеділка, тобто через два дні після трагедії, активісти громадської організації зібралися у кабінеті старости на позачергову зустріч та зателефонували заступнику начальника з експлуатаційного утримання «Укравтодору» в Одеський області Ігорю Краснорудському.
«Ми попросили його вплинути на ситуацію, на що нам пан Юрій відповів, що їм ніхто не дозволить ставити пішохідні переходи на кожному перехресті, бо це є міжнародна траса М-15. У результаті нами було ухвалено рішення звернутися до всіх державних інстанцій, які можуть сприяти врегулюванню цієї спільної для орловчан проблеми. Вважаємо, що недотримання водіями швидкісного режиму може призвести до непередбачуваних наслідків. Вважаємо також, що у вирішенні цієї проблеми має бути комплексний підхід із боку всіх компетентних органів. А саме: має бути створена комісія, яка встановить реальні потреби у дорожніх знаках, пішохідних переходах та інших засобах та заходах, які мають сприяти зменшенню швидкості на цій ділянці», – повідомив Анатолій Абгаш.
А що ж керівництво Ренійської громади? Яким воно бачить вирішення цієї злободенної проблеми?
«Ми зустрічалися з головою Ізмаїльської районної військової адміністрації Родіоном Абашевим, прямо в Орлівці зустрічалися із представниками патрульної поліції. Написали листа на обласну адміністрацію та в Облавтодор. Вийшли із пропозицією, що готові купити камери контролю швидкості. Тому що встановлення «лежачих поліцейських» тут не вирішить проблеми, як і знаки“, – прокоментував міський голова Ігор Плєхов.
Але, зазначає глава Ренійської громади, є мінус: служба автомобільних доріг має виготовити технічну документацію, а це не швидкий процес.
«Якщо нам скажуть, що потрібно умовно 1–2 мільйони гривень на купівлю камер, ми завтра ж зберемо позачергову сесію міськради і виділимо ці гроші! – запевнив голова громади. – Поки ж, на жаль, все впирається у виготовлення технічної документації, ми вже п’ять місяців над цим б’ємося. Це через бюрократичні тяганини, які, на жаль, прискорити не можна, але ми робимо все від нас залежне. Наступного тижня я буду зустрічатися з головою Одеської ОВА і обов’язково порушу це питання, бо до 1 вересня ми маємо цю проблему вирішити. Інакше діти не зможуть нормально ходити до школи».