Начальник Служби автомобільних доріг Одеської області Дмитро Рибалка на Всеукраїнському Форумі «Україна 30. Інфраструктура»
презентував проєкт «Велике та мале велокола Одещини» у межах панелі форуму «Подорожуючи півднем: презентація південних туристичних локацій».
«Загальна протяжність велодоріжок становить 420 кілометрів. Приорітетні маршрути – вздовж моря. Вони з’єднають найпопулярніші туристичні місця: Чорноморськ, Санжійка, Сергіївка, Курортне. Маршрути вздовж Хаджибейського та Куяльницького лиманів будуть реалізовані, як складова частина реконструкції дороги в обхід міста Одеса та будівництва нової дороги в обхід міста Одеси, а саме селища Котовського», –
підкреслив під час форуму Дмитро Рибалка.
«Розвиток мережі велодоріжок важливий саме зараз, коли запрацювала децентралізація і спостерігається зростання кількості туристів у регіоні – це значно наповнить додатковими коштами місцеві бюджети. Також велодоріжки треба розглядати не тільки для руху виключно велотранспорту, а й для руху легкого електротранспорту, який потребує облаштування міні електрозаправочних станцій вздовж маршруту. Це приведе до розвитку такого бізнесу як «байкшерінг» між містечками, які з’єднаються велодоріжками», – наголосив Дмитро Рибалка.
Планується розпочати роботи вже в 2021 році. Вздовж відремонтованих автошляхів їх добудують, а при виготовленні проєктів нових доріг їхнє зведення включать. Перші 134 велодоріжок знаходяться на етапі проєктування. Це маршрути вздовж морського узбережжя.
Мале велоколо Одещини матиме протяжність 90 км і пролягатиме вздовж доріг Н-33 та Т-16-47. Дістатися ним можна буде до розташованих навколо Одеси курортів, наприклад Чорноморськ, Грибівка, Овідіополь.
Велике велоколо Одещини простягатиметься на 250 км. Воно проходитиме вздовж доріг Т-16-10, Т-16-47, М-27, М-14, М-16 і Т-16-25. Ним веломандрівники зможуть доїхати до Затоки, Шабо, Сергіївки і Татарбунарів.
При будівництві велодоріжок використовуватимуть феросплавний щебінь для здешевлення будівництва та утилізації відходів заводів.