Інтернет-видання Бессарабії

У Верховній раді хочуть обмежити використання патріотичної тематики в рекламі та маркетингу

24 Березня 2023 11:26
Ганна Ковальова
У Верховній раді хочуть обмежити використання патріотичної тематики в рекламі та маркетингу

У Верховній Раді пропонують обмежити використання патріотичної тематики при реєстрації торговельних марок та в рекламі. Відповідний проєкт закону “Про внесення змін до деяких законів України щодо обмеження використання патріотичної тематики при реєстрації торговельних марок та в рекламі” (№9128) опубліковано на сайті Верховної ради.

“Останнім часом спостерігається експлуатація цієї тематики в комерційних цілях. Ідеться не лише про те, що мотивуючий патріотичний контент «копіюється» у сферу роздрібних продажів. Прикро, що в маркетингових комунікаціях виробники споживчих товарів та послуг вдаються до недоречного використання трагічних подій війни, назв постраждалих міст, патріотичних закликів і військових вітань. Ідеться про реєстрацію торговельних марок алкогольних напоїв, продуктів харчування, інших товарів (ТМ Героїчна Буча Комбуча зі смаком цитруса, насіння редису «Азовсталь» та інші приклади), назви акцій для клієнтів, слогани реклами, які застосовують чи обігрують воєнну тематику у необережний, а подеколи і просто у неприпустимий спосіб. На жаль, у таких випадках професійна етика часто не спрацьовує, аби виставити необхідні бар’єри при прийнятті рішень про назви товарів чи запуск рекламних кампаній, знижок, акцій з використанням понять, подій і назв, які мають трагічну конотацію або вимагають особливої шани“, – зазначено в пояснювальній записці до законопроєкту.

Депутати пропонують заборонити розповсюджувати рекламу товарів й послуг із використанням:

▪️ назв подій, пов’язаних зі здійсненням заходів із національної безпеки й оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії;

▪️ назв населених пунктів та місцевостей, постраждалих унаслідок російської збройної агресії, а також місць, що є загальновизнаними символами стійкості та героїзму Українського народу (крім випадків використання таких назв в адресах, а також реклами торговельних марок, зареєстрованих до 24 лютого 2022 року);

▪️ згадувань бойових дій та військових операцій, за можливості їх ідентифікації на місцевості, пов’язаних зі здійсненням заходів із національної безпеки й оборони, відсічі та стримування російської збройної агресії;

▪️ імен військовослужбовців Збройних Сил України, інших створених відповідно до законів України військових формувань (підрозділів), а також цивільних осіб, які брали участь у здійсненні заходів із національної безпеки й оборони, відсічі і стримування російської збройної агресії;

▪️ найменування виробників, назв типів і видів озброєння, військової і спеціальної техніки;

▪️ назв родів військ, військових підрозділів Збройних Сил України, інших створених відповідно до законів України військових формувань (підрозділів);

▪️ привітань, які визначені законодавством як офіційні для Збройних Сил України, інших створених відповідно до законів України військових формувань.

Депутати зазначають, що ці заборони не стосуються реклами кіно-, відео- та видавничої продукції, які висвітлюють події, пов’язані із заходами національної безпеки, оборони та відсічі російській збройній агресії.

Чи буде прийнятий цей законопроєкт покаже наступна сесія Верховної ради.

Ганна Ковальова
Всі фото з інтернету

Поділитись
Зараз читають