Центр протидії дезінформації при Раді національної безпеки і оборони України склав перелік українських Telegram-каналів та блогів, які просувають проросійські наративи, на основі глосарію, розробленого РНБО та опублікованого 20 жовтня на сайті відомства. Про це повідомляє Інтернет свобода.


Центр протидії дезінформації проаналізував акаунти персональних блогів та Telegram-канали, які відреагували на публікацію словника.


«На публікацію глосарію миттєво відреагували Telegram-канали, які безпосередньо пов’язані з дезінформаційною діяльністю на користь РФ. Основним наративом стало приниження національної гідності українців, особливо Революції Гідності, яку канали називають “переворотом”, — йдеться в звіті. — Усі “дуже ображені та занепокоєні” публікацією глосарію канали належать до пулу О. Клименка або напряму куруються РФ.

Шляхом маніпулювання інформаційними потоками вони утворили мережу з Telegram-каналів, що постійно взаємодіють один з одним. За допомогою безперервних цитувань та перепостів створюється ілюзія незалежної думки каналу, що підкріплена посиланням на більший, і, відповідно, “поважніший” канал. Хоча насправді вони є лише “ретрансляторами” наративів РФ, що замасковані під так звану “українську опозицію”».


До списку джерел, що відреагували на публікацію глосарію, увійшли такі Telegram-канали:


• Klymenko Time (53 тисячі підписників) — проєкт належить колишньому міністрові доходів і зборів України Олександрові Клименку та працює з 2017 року;


• Vesti (20 тисяч підписників) – канал належить медіахолдингу «Мультимедіа-інвест груп», головою якого є колишня прессекретарка та цивільна дружина Клименка Ольга Семченко.


• «Шептун» (57 тисяч підписників) — анонімний телеграм-канал, який пише про політику, публікує інсайди, неперевірену інформацію та активно цитує прокремлівських пропагандистів.


• First (447 тисяч підписників) — великий телеграм-канал, який пише про політику в Україні. Він не виділяється різкими проросійськими публікаціями, проте аналіз взаємодії з іншими каналами свідчить, що він належить до підтримуваного РФ пулу.


• Новоstnoy (3,8 тисяч підписників) – це канал «прокладка», який використовують для поширення публікацій прокремлівських каналів.


Канали адмініструє користувач @A_menejer, який також є адміністратором проросійських каналів «Легитимный», «Резидент» та «ЗеРада».

За даними Служби безпеки України, ця людина приймає замовлення на публікацію матеріалів політичного характеру та знаходиться в розшуку за статтею про масові заворушення.

«Названі канали разом зі своїми каналами-супутниками знаходяться в одному проросійському пулі, всередині якого є ряд дружніх до них каналів, які активно поширюють публікацію Klymenko Time», — розповіли у Центрі протидії дезінформації.


Також в РНБО назвали персональні блоги, що просувають проросійські наративи:


• Юрий Ткачев — Юрій Ткачов, редактор одеського проросійського вебсайту «Таймер»;


• Андрей Манчук — Андрій Манчук, головний редактор інтернет-журналу LIVA.com.ua, дописувач «Страны.ua» та «Украины.ру»;

• Корнилов — Володимир Корнілов, колишній український медіаменеджер, ідеолог сепаратизму, політичний оглядач агентства «Россия сегодня»;

• Максим Могильницкий — Максим Могильницький, керівний партнер адвокатського об’єднання «Могильницький та партнери», адвокат колишньої «прокурорки» окупованого Криму Наталії Поклонської та підконтрольного Кремлю «голови Криму» Сергія Аксьонова;


• Вадим Рабинович — народний депутат України від «Опозиційної платформи — За життя»;


• Moroz.Live.