Криза на дунайському ринку річкових перевезень загострюється і ПрАТ “Українське Дунайське пароплавство” вимушено скорочувати витрати. У звʼязку з цим усіх робітників переведено на 6-годинний робочий день. Про це повідомив генеральний директор Дмитро Москаленко.
Гендиректор назвав основні причини, чому так трапилося:
“Нам часто кажуть – колись раніше на Дунаї також просідав ринок, але ж якось вантажі знаходили. Так, знаходили, але значна частка рейсів була збитковою. Підприємство звітувало про збільшення кількості перевезених пасажирів і тонн вантажу, а насправді УДП лише нарощували борги, які на початок 2022 досягли 8 млн євро. Деградувало, не платило по півроку зарплати плавскладу. На відміну від минулих криз, ми принципово не працюємо у збиток. Не створюємо заборгованість. Всі наші рейси прибуткові. Флот працює в плюс. Увесь вантаж, що «рахується», з ринку ми забираємо. Але такого вантажу дуже не багато, фрахтові ставки на мінімумі, тож рентабельність мінімальна”, – поділився Дмитро Москаленко.
Він також зазначив, що сьогодні усім, хто працює у сфері перевезень складно. Але конкуренти УДП виживають навіть за низького ринку: приватники, особливо дрібні, працюють самі на себе, часто без податків (в чорну), без соціальних зобов’язань, з мінімальною кількістю людей, яких набирають по контракту.
“Ми, держпідприємство, працюємо у геть інших умовах – платимо зарплати в білу, тримаємо величезний штат, маємо колосальні соціальні зобов’язання. Два роки ми сумлінно тягнули соціальний тягар – в два з половиною рази підняли середню зарплату, сплатили понад мільярд гривень податків. Але за сьогоднішніх умов флот не може утримувати понад тисячу людей”, – повідомив гендиректор.
Москаленко розповів, що на держпідприємстві проведена цифровізація управління, завдяки якій є можливість працювати значно меншою кількістю персоналу. Також в УДП призупинені всі інвестиційні проєкти за виключенням модернізації.
“Цього тижня ми створюємо робочу групу з первинною профспілковою організацією і починаємо пошук компромісу щодо зменшення витрат на персонал, які наразі складають 70% всіх накладних витрат компанії. За погодження профспілки компанія вже тимчасово перейшла на 6-годинний робочий день. В декілька разів зменшена кількість людей у комерційній службі. Обговорюємо наступні рішення, в тому числі «непопулярні». Що далі? У нас є бачення, як диверсифікувати роботу компанії, створити нові робочі місця. У пароплавства величезний потенціал. Але щоб його розкрити, компанія має вистояти”, – підсумував Дмитро Москаленко.