Вже з 22 серпня розпочнеться рух потягів, в першу чергу, вантажних по відновленій ділянці залізниці Березине (Одеська область) – Басарабяска (Молдова). Дану залізницю розібрали повністю ще 1997 року.
Про це повідомляє спеціалізоване видання «Пасажирський транспорт» з посиланням на міністра інфраструктури та регіонального розвитку Молдови Андрія Спину.
Роботи з відбудови даної ділянки колії протяжністю 23 кілометрів тривали у рекордно короткий термін – всього за трохи більш як місяць. Планувалося, що дану залізницю відбудують до початку осені.
Таким чином, південна частина Одеської області отримає якісне залізничне сполучення як по наявній ділянці від Білгорода-Дністровського до Ізмаїла, так і до порту Рені.
Нагадаємо. 24 червня 2022 року міністерства інфраструктури України та інфраструктури і регіонального розвтку Молдови підписали меморандум про взаєморозуміння, який перебачає запуск залізничного руху від Басарабяски до Березино в Одеській області і далі до осені 2022 року. Технічно це передбачало будівництво 23 кілометрів колії, з яких трохи більше 1 км по території Молдови і майже 22 км – по території України. Для цього будівництва залишилися наявні грунтові насипи, виїмки і навіть мости – оскільки все це збереглося від старої залізниці. Також, скоріш за все, “Укрзалізниці” буде потрібно відремонтувати існуючу малодіяльну колію від Арцизу до Березино.
Дана залізниця вже існувала і успішно працювала – це історична траса від Бендеро-Галацької залізниці до Акерману (зараз Білгород-Дністровський), збудована 1915 року. Згодом у 1940-41 рр. від цієї залізниці збудували лінію до Ізмаїлу – вона починається у Арцизі. З 1954 року залізниці на півдні Бесарабії з’єднали з Одесою по мосту через гирло Дністровського лиману у Затоці. Але 1997 року ділянку залізниці від Березино до Басарабяски розібрали. Це дуже ускладнило залізничні перевезення до дунайського порту Рені в Одеській області, везти вантажі туди доводиться дуже довгим транзитом через територію Молдови. А з нинішньої весни, після серії російських ракетних ударів, рух по згаданому мосту у Затоці припинили. І тому ділянка української залізниці в Одеській області від Білгорода-Дністровського до Ізмаїла залишилася відрізаною від інших сталевих магістралей.