Інтернет-видання Бессарабії
Пошук

Дунайський промисловий кластер деградує: чому річні перевізники опинилися у глибокій кризі

07 Жовтня 2024 15:15
Олександра Сергєєва
Дунайський промисловий кластер деградує: чому річні перевізники опинилися у глибокій кризі

Для дунайських судноплавних компаній настали ненайкращі часи – через кризу більшість пароплавств певний час працюють у збиток та майже виснажили свої фінансові резерви. Аби подолати кризу дунайські судноплавні компанії домовились спільно звернутись до влади ЄС з проханням по допомогу. Про це розповів генеральний директор УДП Дмитро Москаленко. 

Чому настала криза?

Основною причиною є підвищення вартості енергоносіїв, посилення екологічних вимог та суттєве зниження попиту.

Це важко пережити не тільки УДП, а й закордонним компаніям. Наприклад  в Угорщині закрився ISD Dunaferr, у Румунії у складному стані Liberty Galati, Voestalpine у австрійському Лінці зупиняє одну з доменних печей, US Steel в словацькому Кошице використовує лише частину виробничої потужності. 

Крім того, по річкових перевізниках сильно вдарила поява альтернативних логістичних шляхів, зокрема залізничних. Саме таким чином клієнти доставляють вантажі, замість того, щоб користуватися річковим флотом і везти вантажі водою до порту Констанца. 95% контейнерів перевозиться саме залізницею.

Як пароплавства намагаються подолати кризу?

Закордонні пароплавства, аби врятуватися від знищення, починають заморожувати інвестиційні проєкти. Словаччина та Румунія, які планували виробництво нових барж, заморозили проєкти. 

Також компанії планують скорочувати поточні витрати та кількість працівників. В офісах  УДП вже працює мінімальна кількість людей – близько 60. 

На думку Дмитра Москаленка, подолати кризу самотужки неможливо – необхідна підтримка дунайської річкової логістики на рівні Євросоюзу. 

“У нас є сильні переваги. Порівняно з автомобільними річкові перевезення на порядок більш екологічні. Не руйнується мережа європейських автодоріг. ЄС має стимулювати перевезення саме річковим транспортом. Втім, сьогодні на європейському рівні проблематика Дунаю чомусь взагалі не розглядається”, – зазначив він.

Тому, аби врятувати пароплавства від знищення, керівники компаній домовились об’єднатись та спільно напрацювати пропозиції до влади Європейського союзу.

Поділитись
Зараз читають