У Петрівському ліцеї для учениць 7 та 10 класу провели літературно-трудовий урок, на якому діти дізналися про культурні традиції власної країни та навчилися робити українські оберіги – ляльки-мотанки. Про це розповіли у Тарутинській селищній раді.
Урок проводили одразу два педагоги – вчителька української мови та літератури Ірина Парлікова та вчителька трудового навчання Тетяна Язаджи.
Спочатку вчителька мови та літератури розповіла про витоки традиційних ляльок-мотанок. Так, діти дізналися, що перші ляльки-мотанки з’явилися приблизно 5 тисяч років тому. В давні часи вони виконувала важливу функцію оберега та талісмана для родини. Такі ляльки уособлюють собою єднання сімейних зв’язків поколінь.
Назва «мотанка» походить від поняття «мотати», а загальний вигляд такої ляльки представляє собою фігурку людини, як правило жіночу або дитячу, виготовлену зі шматків тканини. Мотанка – символ добра та благополуччя, символ надії на краще та сильний сакральний предмет.
Після розповіді про історію створення ляльок та їх значення, вчителька трудового навчання навчила дівчат їх виготовляти.
Вона розповіла, що мотанка робиться без використання швів. Виготовляючи ляльку, треба намотувати тканину шар за шаром, а для кріплення використовуються стрічки та нитки, якими просто необхідно обмотати деталі та зафіксувати їх вузликами.
Голова лялька формується з невеличкого клаптика тканини, в середину якого необхідно покласти кульку з ниток, інших клаптиків чи вати. Потім заготовку голови треба обмотати хрест на хрест нитками, символічно зображуючи лице ляльки. Після цього тулуб з головою з’єднують також нитками, туго обмотуючи ними тільце ляльки від голови донизу та перпендикулярно тулубу формуючи тим самим руки мотанки. За бажанням можна виготовити з підручних матеріалів одяг, прикраси та головні убори чи зачіски.
Головне під час виготовлення дотримуватися головного правила – лялька повинна мати хрестоподібний вигляд.
Дівчата захоплено взялися за справу та виготовили чудові, несхожі одна на одну ляльки.
Під час роботи учасники майстер-класу спілкувалися між собою та із вчителями. Ставили питання, отримували на них відповіді, вчилися разом пізнавати культуру та традиції. Захоплювалися та дивувалися своїм лялькам, думали про тих, кому їх подарують.
Про значення та місію ляльок в нашому житті можна дізнатися з відео за посиланням.
Як мешканка села Виноградівка Болградськоїгромади шиє ляльок і вдягає їх в національні костюми, можна дізнатися з відео за посиланням.