Наприкінці грудня в Україні сталася наймасштабніша кібератака з боку Росії, через яку тимчасово припинили роботу окремі державні реєстри. Журналіст інтернет-видання звернувся до Болградського відділу державної реєстрації актів цивільного стану, щоб дізнатися, чи відновлені послуги видачі документів після кібератаки.
Як вдалося з’ясувати, відділи державної реєстрації актів цивільного стану в Дніпропетровській, Запорізькій, Кіровоградській, Миколаївській, Одеській та Херсонській областях працюють у звичайному режимі та продовжують обслуговувати громадян згідно з графіком.
“Наш Болградський відділ ДРАЦС працює в штатному режимі, і люди можуть звертатися до нас за отриманням документів. Однак, деякі обмеження все ж залишаються: надання окремих послуг тимчасово призупинено, а певні документи ми можемо видавати лише в тому випадку, якщо вони були раніше оформлені саме у нашому відділі та зафіксовані на паперових носіях актових записів. Якщо документи стосуються актів, зареєстрованих на тимчасово окупованих територіях, їх видача здійснюється обласними відділами ДРАЦС за наявності других примірників паперових записів. Свідоцтва надсилаються до місцевого відділу ДРАЦС за місцем проживання заявника протягом семи днів. Ми докладаємо всіх зусиль, щоб громадяни змогли отримати необхідні документи в найкоротші терміни, навіть в умовах, які склалися після кібератаки”, – розповіла для інтернет-видання “Махала” керівниця Болградського відділу Мирослава Тріщук.
На сьогодні у відділах ДРАЦС громадяни можуть:
Тимчасово недоступно розділ порталу «Дія, послуга «єМалятко» та проставлення апостиля.
“Держава активно працює над відновленням роботи реєстрів. Уже розпочато процес валідації резервних копій, і, згідно з планом, їхнє повне відновлення розпочнеться найближчим часом. Відновлення роботи реєстрів здійснюється поетапно відповідно до запровадженого плану. Першими будуть запущені найважливіші реєстри: ДРАЦС, ЄДР та ДРРП. У системі впроваджуються посилені заходи кіберзахисту, щоб унеможливити повторення подібних інцидентів. Прогнозуємо, що для повного відновлення роботи знадобиться близько двох тижнів. Запевняємо: кожний документ і кожний запит громадян буде збережено та розглянуто”, – зазначили в Південному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції.
Раніше інтернет-видання “Махала” повідомляло про відновлення роботи деяких реєстрів, а також про те, як працюють сервісні центри МВС. Прочитати статтю можна за посиланням.