Інтернет-видання Бессарабії
Пошук

Чому не можуть продати Білгород-Дністровський порт?

09 Червня 2023 10:51
Володимир Воротнюк
Чому не можуть продати Білгород-Дністровський порт?

Морський торговельний порт у Білгороді-Дністровському наче кимось зачарований. Вже котрий раз його все ніяк не можуть ані продати, ані купити. 

Після чергового аукціону, як заявляють у Фонді держмайна України в Одеській області, порт знову не продався. Чи то ціна в 184.9 млн грн відлякала покупців, чи то ще щось, але наступні торги відбудуться 14 червня. Правда, стартова ціна чомусь різко знизилась 92 459 229 грн 80 коп.

Але й тут є проблема. Порт достатньо довго був боржником перед казною Білгорода-Дністровського. Як кажуть, підприємство повинно виплатити декілька десятків мільйонів гривень. Ці виплати «дістануться» переможцю очікуваних торгів.

Олександр Славський, начальник регіонального відділення Фонда держмайна в Одеській та Миколаївській областях, зазначає: «Відверто, ми самі здивовані, адже стільки зацікавлених як серед українських, так і іноземних компаній, скільки цікавилися цим портом — ще не було в нашому досвіді. Іноді таке буває: ринок вважає ціну надто високою. Чи це так? Ми вже мали таке: на другому аукціоні ціна зростає більше, ніж була на першому».

Як би то не було, а найбільш стурбовані та й зацікавлені в цій драмі – прості робітники підприємства – докери, тальмани, стивідори та інші. Адже, саме їм довгий час не виплачували заробітну плату.

Нагадаємо, що Білгород-Дністровський морський торговельний порт вступив в експлуатацію на початку 70-х минулого сторіччя. 28 березня 1971 року до нового причалу порту прибув суховантаж з Болгарії «Ропотамо». 

Сьогодні підприємство працює лише як «сухий порт». Як повідомляв раніше Славський, порт має три локації: основні потужності у самому місті Білгород-Дністровський на березі лиману, портопункт з виходом до моря у Затоці (за відомим мостом) та базу відпочинку також у Затоці. 

Порт потребує дуже великих інвестицій для свого повноцінного розвитку: модернізації техніки, будівництва сучасних логістичних потужностей і звісно, днопоглиблення.

Нагадаємо, у квітні цього року в Україні підписали договір купівлі-продажу першого морського порту. Мова йде про порт в місті Вилкове Ізмаїльського району “Усть-Дунайськ”. Новий власник порту планує збільшити об’єми перевалки, створити нові робочі місця для технічних спеціалістів, а у довгостроковій перспективі — побудувати зерновий термінал на 50 тисяч тонн.

Поділитись
Зараз читають