Інтернет-видання Бессарабії

АМПУ звинувачують у зриві угоди із міжнародним інвестором щодо Білгород-Дністровського порту 

28 Серпня 2025 16:00
Наталя Іванова
АМПУ звинувачують у зриві угоди із міжнародним інвестором щодо Білгород-Дністровського порту 

Перший заступник директора Білгород-Дністровського морського порту Ігор Білик оприлюднив критику на адресу Адміністрації морських портів України (АМПУ) за зрив робіт, які мали забезпечити участь міжнародного інвестора в приватизації порту. Про це він написав на своїй сторінці у Фейсбук, передає “Махала”. 

За його словами, йдеться про корпорацію ArcelorMittal, одного з найбільших іноземних інвесторів в Україні, яка контролює 17 портових терміналів у світі та мала намір брати участь в аукціоні з приватизації ДП «Білгород-Дністровський МТП».

У 2022 році компанія вже завозила до порту продукцію та зверталася до прем’єр-міністра України з проханням забезпечити суднозаходи та надати можливість участі у приватизації. Було підписано меморандум між АМПУ, портом та логістичною компанією, у якому АМПУ брала на себе зобов’язання провести днопоглиблювальні роботи та підтримувати підхідний канал у заявлених глибинах.

Проте, за інформацією Ігоря Білика, роботи стартували лише у лютому 2023 року, що зробило неможливим завчасний захід суден ArcelorMittal. В результаті інвестор відмовився від участі у торгах, а заявки на аукціон на початкових умовах не були подані жодним покупцем.

Планові глибини каналу не були досягнуті: після робіт глибина склала 2,4 м замість 3,6 м, що знизило ефективність порту та його привабливість для інвесторів.

Позиція АМПУ, озвучена у відповідях на запитання, полягає в тому, що роботи з днопоглиблення були виконані в обсязі 248 тис. м³, а заявлені 4,2 м глибини канал не гарантувалися. Також АМПУ посилається на відсутність наданих портом і логістичною компанією технічних характеристик суден та договорів на обробку вантажів.

Білик підкреслив, що ситуація з Білгород-Дністровським портом стала сигналом для інвесторів у портову галузь, і ставить під сумнів ефективність майбутніх концесій та приватизацій терміналів у морських портах України. Він вважає, що саме дії АМПУ зробили порт непривабливим для покупців та знизили його вартість на торгах. 

Нагадаємо, Білгород-Дністровський порт намагалися продати понад 12 разів. Врешті решт покупця було знайдено, проте ціна порту з 187,6 млн гривень впала до  88,99 млн грн. 

Власником Білгород-Дністровського морського торгівельного порту стала компанія «Топ-Оффер». Компанія пов’язана з вінницьким бізнесменом Володимиром Продивусом, колишнім президентом української федерації боксу. 

Фото Ігоря білика зі сторінки в Фейсбук.

Поділитись
Зараз читають