Вікторія Бугоян живе в Болграді, активно веде онлайн-бізнес, займається таргетованою рекламою та не дозволяє обставинам змінити свої цілі. Вона завжди на зв’язку з клієнтами, керує своїм часом і встигає бути турботливою мамою для своєї дитини. Як вона справляється з викликами? Відповідь на це питання в її історії, яку вона розповіла журналістці видання “Махала”.
Розкажіть про себе, де ви народилися, навчалися та чим завжди цікавились?
Я народилась та виросла в Болграді та зараз продовжую жити тут. Я люблю наше місто, мені подобається тут жити. Тут все поряд, є все необхідне для життя.
Закінчила ліцей, потім отримала диплом магістра бухгалтерського обліку в ОНУ ім.Мечникова. З появою соціальної мережі Instagram мене цікавив розвиток себе саме тут, тому протягом останніх 8 років я шукала, що саме я можу транслювати.
Я одразу зрозуміла, що маю нести якусь користь та отримувати за це кошти, але не знала що саме я можу продавати. Тоді я почала розвивати власний бізнес в Інстаграм з продажу товарів. Я швидко зрозуміла як будувати всі процеси для розвитку, але все, що я робила, впиралось в закриті для мене двері таргетованої реклами. Коли я нарешті розібралась як це працює, то зрозуміла, що цей напрямок як раз і поєднує два аспекти: користь та заробіток.
Як ви прийшли до професії таргетолога і що вас привабило в цій сфері? Як ви почали вести блог, і як це вплинуло на розвиток вашого бізнесу та професійних навичок?
Блог дуже допоміг на початку мого шляху та допомагає і зараз. Я почала з того, що ділилась тим, що знаю та люблю. Особливу увагу приділяла книжкам, тому що обожнюю з дитинства читати.
Я розуміла, що мені потрібно шукати варіант, як монетизувати свій блог, тому я паралельно почала продавати різні товари. Саме тоді я почала цікавитись сферою соціального маркетингу і зрозуміла, що без реклами в соцмережах розвивати власний бізнес просто неможливо. Коли я розібралась в тому, як працює таргетована реклама, зрозуміла, що моя місія — допомогти кожному, хто, як і я, прагне розвитку в соцмережах. Тоді й пішла навчатись саме на таргетолога.
Часто вважають, що маленьке місто має обмеження для розвитку бізнесу? Які можливості ви знаходите для себе в таких умовах?
Якщо говорити про розвиток бізнесу офлайн в Болграді, то тут є певні складнощі з попитом на деякі ніші, проте плюсом є маленька конкуренція, а це можливість класно розвинутись.
Якщо говорити про онлайн бізнес, то тут я не бачу різниці, в якому місті знаходитись. Особисто я зараз розвиваю онлайн магазин в Instagram і мені ніяк не заважає масштаб нашого міста.
Які навички, на вашу думку, будуть найбільш затребувані в майбутньому, особливо для жінок, які працюють з дому?
Попит на гарних спеціалістів в сфері соціального маркетингу зростає з кожним днем, тому що тих, хто пройшов базове навчання багато, проте дійсно гарних спеціалістів дуже мало. Навички, які потрібно розвивати – надивленість та креативність. Також варто вивчати, як загалом працює маркетинг в соцмережах та психологію продажів.
Як вам вдається поєднувати роботу, сім’ю та побут?
Тримати баланс дуже складно і якщо здається, що в мене це гарно виходить, то це помилкове враження. Стосовно розкладу дня. Я сама його формую. Це як в універі, спочатку ти працюєш на заліковку, а потім вона на тебе. В моїй діяльності так само, спочатку я багато працювала, зокрема, вночі, коли вкладала сина, а тепер можу собі дозволити відпочивати, вирішувати особисті справи тоді, коли мені це необхідно.
Коли чоловік вдома, я намагаюсь менше працювати, формат моєї роботи дозволяє мені працювати кілька годин в день. Проте, коли його немає вдома я працюю, як на звичайній роботі, з 9.00 до 17.00, поки син в садочку.
Ввечері та на вихідних закриваю робочі задачі по можливості, мені пощастило, що всі близькі завжди готові підстрахувати та побути з дитиною, поки мама працює. З чоловіком ми завжди на відео звʼязку, і він підтримує мою діяльність.
Як вам вдається зберігати психоемоційну рівновагу і підтримувати баланс між особистим життям і роботою?
Поки чоловіка немає поруч, я сприймаю це як можливість саморозвитку, тому постійно займаю себе роботою та справами, які мене надихають, наприклад, прогулянками або книжками.
До речі, саме книжки врятували мене від тривожності на початку повномасштабного вторгнення. Коли мені важко/погано, я намагаюсь більше читати. Це дає мені можливість зосередитись, заспокоїтись та відпочити. Я не намагаюсь тримати баланс, роблю все по відчуттях і не відмовляю собі у відпочинку, коли хочу.
Як справляєтесь із труднощами, коли потрібно бути мамою 4-річної дитини та водночас вести бізнес?
Садочок рятує мене по буднях, а на вихідних я більше мама, ніж бізнес вумен. Проте, син розуміє, коли мамі потрібно працювати й іноді вдається поєднувати.
Які плюси та мінуси життя для дітей у невеличкому місті?
Сильно не вистачає гуртків для різностороннього розвитку дитини саме маленького віку. Хоча я впевнена, що багато батьків будуть не проти віддати дитину навіть від 2-х років на спорт або творчість.
Які сімейні цінності для вас особливо важливі?
Взаємоповага, підтримка та кохання. Саме це є основою наших стосунків з чоловіком. Ми обидва приймаємо той факт, що по іншому жити зараз не можемо.
Яким ви уявляєте своє життя через 5-10 років?
Коли ти дружина військового в країні, де йде війна, будувати довгострокові плани складно. Тому я живу, розвиваюсь та єдине, що я знаю точно, я ніколи не припиню розвиток себе, як особистості, тому що саме це і є гарантія щасливого життя.
Які цінності ви хочете передати своїй дитині?
Якщо дитина росте в здоровій щасливій родині, то передавати якість цінності не потрібно. Моя дитина завжди буде знати, що за її спиною стоять рідні, які готові підтримати та допомогти. Головне, виховувати прагнення всі мрії перетворювати на цілі та досягати їх.
Як змінилася ваша професія таргетолога в сучасних умовах? Чи змінилися запити клієнтів? Які нові виклики ви помітили?
Зараз багато бізнесів хочуть розвиватись в сучасних умовах, тому що ніхто не хоче відкладати життя на потім. З початку 2022 року багато підприємців почали працювати офіційно, сплачувати податки та підтримувати економіку країни, і я в їх числі.
Які навички та компетенції, на вашу думку, будуть найбільш важливими в професіях майбутнього, зокрема в онлайн-маркетингу та таргетованій рекламі?
У сфері соціального маркетингу важливо розуміти, як працює ринок, вміти аналізувати конкурентів та вміти продати будь-який продукт. Якщо ви зможете це зробити з таргетом чи без нього — у вас буде черга з замовників. Почніть з вивчення маркетингової літератури.
Як ви бачите розвиток професії таргетолога через кілька років?
В майбутньому, як і зараз, буде мало просто знати, як працює таргетована реклама та вміти її налаштувати. Потрібно розуміти маркетинг та бути креативним.
Завжди буде попит на комплексний підхід до бізнесу і завжди буде попит на якісних спеціалістів.
Що ви порадите нашим читачам, які тільки починають кар’єру в онлайн-маркетингу або в суміжних сферах?
Раджу не зупинятись в розвитку, адже одного базового курсу буде недостатньо.
Також раджу обирати для навчання лише практикуючих експертів у вашій ніші, тому що лише вони можуть дати дійсно корисну інформацію. На жаль, зараз дуже багато людей, які вважають, що вони можуть навчати інших, але потрібно підійти до питання вибору курсів дуже серйозно. Також раджу не кидати справу, навіть якщо не виходить одразу.
Що б ви побажали жінкам, які зараз стикаються з подібними викликами?
Чути себе та свої бажання і намагатись ставити себе на перше місце. Бо якщо жінка не щаслива і не реалізована, то і побудувати здорові сімейні відносини буде складно.
Яке основне посилання ви б передали нашим читачам?
Припиняйте мріяти, починайте ставити цілі. Знайдіть те, що вас надихає та не зупиняйтесь у своєму розвитку.