Інтернет-видання Бессарабії
Пошук

Ренійський «Водоканал» повідомив про намір підвищити тарифи за вивіз сміття: обурені городяни прийшли до міського голови

24 Січня 2024 11:00
Микола Григораш
<strong>Ренійський «Водоканал» повідомив про намір підвищити тарифи за вивіз сміття: обурені городяни прийшли до міського голови</strong>

Ренійське КП «Водоканал» повідомило про намір змінити у 2024 році чинні тарифи на послуги з управління побутовими відходами: відповідне повідомлення з’явилося на офіційному сайті міської ради 19 січня.

Необхідність цього кроку в комунальному підприємстві обґрунтували такими причинами, як зміна галузевих коефіцієнтів, зростання прожиткового мінімуму для працездатних осіб та розміру мінімальної заробітної плати, зростання вартості інших матеріальних ресурсів та послуг сторонніх організацій.

На даний момент тарифи на послуги з управління побутовими відходами на одного мешканця діють такі (вони запроваджені з 1 вересня 2021 року): у багатоповерхових будинках – 15,77 грн, у приватних будинках – 20,52 грн. Планові ж тарифи, згідно з опублікованим документом, становлять 27,13 грн та 35,30 грн відповідно. Таким чином, підприємство «Водоканал» вважає за необхідне підвищити тарифи на 72%.

Ренійці відреагували на ці наміри очікувано негативно, висловлюючи своє обурення у соцмережах. Ось лише деякі коментарі: «Долар на місці, бензин теж, зарплати робітників не змінилися… Якого біса знову підвищення? У нас «Водоканал» як бездонна діжка. Коли закінчиться цей безлад?!», «Отримують мільйони дотації з міськради, все мало. А зарплати підвищують собі, а не роботягам, що на мінімалці. І взагалі-то в країні війна». Там же, в соцмережах, було кинуто клич: «23 січня збираємося всі на прийом до мера, треба припиняти це шкуродерство».

Ця ініціатива була підтримана, і у призначений день група мешканців у кількості близько двох десятків людей прийшла до будівлі міськвиконкому. До них вийшов Ігор Плєхов.

Далі відбулася емоційна дискусія. Одна з жінок сказала, що не хоче користуватися послугами «Водоканалу» щодо вивезення сміття: чому їй їх нав’язують? Чоловік запропонував такий варіант: нехай підприємство вивозить сміття не чотири рази на місяць, а лише два та тариф за свої послуги залишить без змін. Присутні підтримали його. Саму ідею вивозити сміття двічі на тиждень підтримав і міський голова, а от щодо тарифу, то тут не все так просто.

«Є закон, за яким щось можна зробити, а щось не можна. Давайте ми з вами подивимося, що можна зробити згідно із законом», – резюмував міський голова.

«Я вважаю так: нам треба було попередити директора «Водоканалу» Онищенка, щоб він сюди прийшов разом із бухгалтером чи економістом і розібратися разом із цими розрахунками. Очевидно, що вони їх підтасували», – сказала одна з учасниць зустрічі.

«У нас є багато пенсіонерів, які дуже добре розуміються на цифрах. Давайте зберетеся 5-10 осіб, які розуміються, берете депутатів міської ради і чітко посидимо, порахуємо. Щоб не було більше розмов», – виступив із зустрічною ініціативою Ігор Плєхов.

Присутні не заперечували і на цьому зустріч із мером завершилася.

Нагадаємо, що в березні 2023 року Ренійський «Водоканал» запровадив плату за абонентське обслуговування всіх споживачів, що також викликало обурення серед абонентів, які так само, як і зараз, пішли на зустріч із мером, після чого зустрілися з директором комунального підприємства. Та історія закінчилася тим, що абонплата залишилася, проте на компроміс керівництво підприємства все ж таки пішло, переглянувши правило, згідно з яким внесення платежів йшло на єдиний рахунок і спрямовувалося насамперед на погашення боргів – проти цього правила категорично заперечувала більшість абонентів.

Чи будуть якісь компроміси щодо тарифів на послуги з управління побутовими відходами – покаже час.

Поділитись
Зараз читають