Повністю перебудувати логістіку довелось через повномасштабну війну, яку росія розв’язала проти України. Також складнощів додала атака окупантів по Кременчуцькому нафтопереробному заводу, який забезпечував центральну і східну Україну та ракетні обстріли десятків нафтобаз.

Тепер Україна завозить всі нафтопродукти через західний кордон, які везуть туди із європейських портів. Тож логістика дуже ускладнилася, а відповідно і здорожчала.

Зрозуміло, що вплив росіян і руйнування нашого Кременчуцького НПЗ, а також всіх баз, де був відповідний запас пального, призвело до переривання логістичного ланцюжка, відповідно, до одно – двотижневого дефіциту. Це природні речі в умовах війни, коли розбомбили наявні запаси, тому є дефіцит.

Як розв’яжуть проблему з дефіцитом

Денис Шмигаль запевнив, що Мінекономіки зараз працює зі всіма мережами та оптовими постачальниками. Наразі везуть пальне в достатній кількості і пріоритетно в ті точки, де є найбільша напруга.

«Думаю, що найближчим часом, як і обіцяло Міністерство економіки, ситуація виправиться», – запевнив Шмигаль.

При цьому прем’єр наголосив, що в нас війна і цілком природно, що можуть бути форс-мажори. Але не потрібно при цьому панікувати.

Як зміняться ціни

Ціни вже зросли після того, як уряд збільшив максимальну націнку для мереж, а потім переглянув середню ціну на пальне. Відтак максимальні ціни на пальне становлять:

— бензин – 37,69 гривні за літр;
— дизельне пальне — 42,63 гривні за літр.

І це не межа. Ймовірно, ціни доведеться ще підвищити. Уряд залишає формулу визначення максимальної торгової націнки для трейдерів, а також визначення середньої ціни собівартості, від якої і визначається націнка, щоб не було зловживань.

Джерело