Інтернет-видання Бессарабії
Пошук

«Болградтранс» відзначає 75-річчя: історія та сьогодення транспортного підприємства

27 Жовтня 2024 12:00
Валерій Гайдаржи
«Болградтранс» відзначає 75-річчя: історія та сьогодення транспортного підприємства

Щороку в останню неділю жовтня відзначається День автомобіліста та дорожника. У 2024 році це свято припадає на 27 жовтня. Цього року свято співпало з 75-річчям Болградського підприємства “Болградтранс”. З цієї нагоди журналіст інтернет-видання “Махала” відвідав підприємство.

Історія автотранспортного підприємства «Болградтранс» розпочалася у 1949 році. У той час в місті Болград на вулиці Новобазарній діяла авторота «Союззаготранс». Саме вона стала фундаментом для майбутнього підприємства, яке згодом відіграло значну роль у розвитку транспортної інфраструктури регіону. 

Тут знаходиться підприємство з багатою історією.

Першим керівником автороти був Петро Огородник. На початку 1949 року авторота мала 10-15 одиниць техніки, переважно трофейної, що використовувалася для перевезення вантажів і пасажирів. Наприкінці того ж року автопарк оновили, отримавши 10 нових автомобілів ЗІС-150. Нові машини дозволили підвищити ефективність роботи та розширити спектр послуг, оскільки ЗІС-150 на той час були сучасними й надійними транспортними засобами, що сприяло зміцненню позицій підприємства на ринку. У наступні роки підприємство продовжувало розвиватися, отримавши ще 25 одиниць нової техніки, що значно збільшило обсяги перевезень.

Протягом своєї історії підприємство не раз змінювало назву.  У 1959 році воно стало Болградським автопарком, а в 1964 році — Болградським базисним автопарком, яке мало назву “Сільгосптранс”, підкреслюючи нові функції у сфері сільськогосподарських перевезень. У 1966 році його перейменували на Болградське автотранспортне підприємство № 15136. Важливим етапом в історії підприємства став 1996 рік, коли після приватизації воно перетворилося на Закрите акціонерне товариство «Болградтранс». Остання значна зміна відбулася у 2018 році, коли підприємство стало Товариством з обмеженою відповідальністю.

Директор ТОВ “Болградтранс” Володимир Гіржу.

У 1950 році автопідприємство перебазувалося на нову територію, яка на той час була майданчиком із кількома одноповерховими будівлями. Під керівництвом Долматова С. розпочалося будівництво виробничої бази. Було зведено майстерні, моторний, токарний та агрегатний цехи. Для ремонту шин та камер облаштували вулканізаційний цех із паровим котлом. У період з 1950 по 1960 роки були побудовані майстерні, профілакторій для технічного обслуговування транспортних засобів та складські приміщення.

Також у цей час на підприємство почали надходити автобуси таких марок, як ЛАЗ, ПАЗ, ЛіАЗ. Підприємство забезпечувало вантажні та пасажирські перевезення. Перші маршрути до залізничного вокзалу обслуговували вантажні таксомотори. Наприкінці 50-х – на початку 60-х років розширилася мережа маршрутів, з’явилися міжміські маршрути до Одеси та Кишинева.

Сучасні автобуси.

У 1968 році автопідприємство було розділене на дві окремі структури: вантажні та автобусні перевезення. Болградському АТП підпорядкували автоколону з міста Рені, що дозволило підприємству обслуговувати два райони. У цей час сформувалася система міських, приміських і міжміських маршрутів, а автобуси в місті працювали з кондукторами.

Наприкінці 50-х років в автопарк надійшли легкові таксомотори. За ініціативи та за безпосередньої участі директора Онищенка К., який керував підприємством з 1966 по 1974 роки, було збудовано сучасну стоянку на 12 місць з оглядовими ямами та гідропідіймачем.

З 1974 до 2005 року керував підприємством Василь Мойсеєнко За цей період було проведено значну модернізацію інфраструктури підприємства. Вдалось побудувати механічну мийку та котельню, а територія підприємства була повністю забетонована. Також було зведено контрольно-пропускний пункт, на якому здійснювався огляд автотранспорту. У 1980-х роках підприємство мало понад 100 одиниць рухомого складу та більше ніж 500 працівників. Воно відігравало важливу роль у життєдіяльності району, забезпечуючи як вантажні, так і пасажирські перевезення.

Водій Петро Чобан.

Упродовж наступних років працівники автопідприємства продовжували відігравати ключову роль у розвитку інфраструктури пасажирських перевезень Болградського району. За свою відданість справі та високий професіоналізм багато з них були відзначені урядовими нагородами.

З 2005 по 2010 рік підприємство очолював Костянтин Атмажов. У 2010-2012 роках керівником був Янакій Арабаджи, а в період з 2012 по 2013 рік підприємство очолював Володимир Кочев. З 2013 року і до сьогодні директором є Володимир Гіржу.

Акціонер підприємства Володимир Кочев.

Сьогодні ТОВ «Болградтранс» продовжує свою місію, забезпечуючи пасажирські перевезення не лише по Болградському району, але й по всій області та за її межами, включаючи міжнародні маршрути. 

За період з 2012 року по сьогодні нам вдалося значно розширити маршрутну мережу. Ми оновили рухомий склад, зробили ремонт даху та боксів. Намагаємося модернізуватися. Зараз дуже складно як у кадровому, так і у фінансовому плані. З початком пандемії COVID-19, а тепер і повномасштабного вторгнення, пасажиропотік зменшився в декілька разів. Попри це ми намагаємося зробити усе можливе, щоб задовольнити потреби громади та сприяти розвитку пасажироперевезень”, – розповів керівник ТОВ «Болградтранс» Володимир Гіржу.

Підприємство ТОВ «Болградтранс» обслуговує 13 внутрішньообласних маршрутів, 8 внутрішньорайонних, 11 маршрутів у напрямку Одеси та 1 маршрут до міста Ізмаїл. Колектив організації налічує понад 50 працівників, а автопарк складається з 38 одиниць рухомого складу.

Механік контрольно – технічного пункту Георгій Бундев.

Найстарший працівник підприємства Георгій Бундев працює в «Болградтранс» вже понад 50 років. Свою трудову діяльність він розпочинав у 1973 році на посаді водія. Завдяки своєму професіоналізму та наполегливій праці Георгій Іванович отримав підвищення, став начальником ремонтних майстерень, де протягом багатьох років відповідав за технічне обслуговування автопарку. Також обіймав посаду голови профспілки.

Зараз я обіймаю посаду механіка контрольно-технічного пункту. Мої основні обов’язки – це контроль технічного та санітарного стану рухомого складу. Ми робимо все, що від нас залежить, щоб пасажири почувалися комфортно та безпечно під час поїздок. Перед кожним виїздом на маршрут кожен автобус проходить ретельний огляд. Це наша відповідальність перед людьми, які довіряють нам свою безпеку”, –  розповів Георгій Бундев.

Роботу «Болградтранс» забезпечують: головна бухгалтерка Євгенія Гайдаржи, яка працює на підприємстві з 1985 року,  та бухгалтерка Євдокія Ботнарь, які відповідають за фінанси підприємства. Начальник експлуатації Кирило Бельтек організовує роботу маршрутів і контролює водіїв. Інспекторка з медичних оглядів Олександра Адам стежить за здоров’ям водіїв перед виїздом на маршрути, забезпечуючи безпеку перевезень.

Головна бухгалтерка Євгенія Гайдаржи.
Бухгалтерка Євдокія Ботнарь.
Інспекторка з медичних оглядів Олександра Адам.

Після отримання бухгалтерської освіти мене направили працювати на це підприємство. І ось вже 39 років я тут. За ці роки було багато змін, але мені дуже пощастило з колективом. Коли я тільки прийшла, тут працювали досвідчені фахівці, які мене багато чому навчили. З часом я виросла як спеціаліст і змогла очолити бухгалтерську службу. Наше підприємство за ці роки пройшло через чимало випробувань, але ми завжди трималися разом. Колектив став для мене другою сім’єю. Я пишаюся тим, що була, і залишаюся частиною цієї команди”, –  поділилася Євгенія Степанівна.

Начальник експлуатації Кирило Бельтек.

Бажаємо працівникам здоров’я, успіхів і ще довгої історії в діяльності підприємства.

На головному фото колектив підприємства в неповному складі.

Поділитись
Зараз читають