Зима завжди супроводжується викликами, зумовленими раптовими змінами погодних умов. Хоча цьогорічна зима видається м’якою та відносно теплою, ризик снігопадів, ожеледиці та сильних вітрів у нашому регіоні залишається високим. Такі явища можуть створити значні труднощі для транспорту та роботи комунальних служб, вимагаючи належної підготовки та оперативного реагування.
Для з’ясування готовності районів півдня Одещини до можливих ускладнень погодних умов у зимовий період журналіст інтернет-видання “Махала” звернувся з інформаційними запитами до Болградської, Ізмаїльської та Білгород-Дністровської районних державних адміністрацій.
Найбільш детальну та розгорнуту відповідь щодо готовності до зимових викликів надали в Білгород-Дністровській районній державній адміністрації. В запиті поділилися інформацією про наявність спеціалізованої техніки, запасів піщано-сольової суміші та заходів, які заплановані для забезпечення безпеки на дорогах.
Так, на території Білгород-Дністровського району обслуговування та утримання доріг забезпечують кілька підрядних організацій, які відповідають за різні категорії автошляхів:
1. ТОВ «Автомагістраль-Південь» – автодорога «М-15» (Одеса-Рені).
2. ТОВ «Паритетбудінвест»:
автодорога «Р-72» (Білгород-Дністровський – КПП Старокозаче).
автодорога «Н-33» (Одеса – Монаші).
автодорога «Т-1610» (Білгород-Дністровський – Жовтий Яр).
автодорога «Т-1643» (Сарата – Фараонівка).
3. ТОВ «МАКДОРСТРОЙ» – дороги місцевого та обласного значення.
4. Дороги комунальної власності перебувають на обслуговуванні та утриманні сільських, селищних і міських рад.
Для зимового утримання доріг у Білгород-Дністровському районі заготовлено 5200 тонн піску та 1400 тонн солі. Окрім того, сільські, селищні та міські ради підготували 395,5 тонн піску та 26 тонн солі для забезпечення безпеки на дорогах у зимовий період. Загальна кількість техніки, яка буде задіяна для ліквідації наслідків негоди у Білгород-Дністровському районі, становить 155 одиниць.
На спусках і підйомах встановлено контейнери з фрикційною сумішшю для забезпечення безпеки руху. (фрикційна суміш – спеціальний матеріал, який використовують для підвищення зчеплення коліс транспортних засобів із дорожнім покриттям в умовах ожеледиці або снігових заметів, ред.)
“Повідомляємо, що листом від 05.11.2024 року № 865/12-07/24 Служба відновлення та розвитку інфраструктури В Одеській області надіслала для врахування в роботі Алгоритм взаємодії під час дії воєнного стану в Україні для виконання спільних заходів із протидії загрозам ускладнення дорожнього руху у зимовий період на автомобільних дорогах загального користування державного та місцевого значення. Тому у разі виникнення надзвичайної ситуації в зимовий період райдержадміністрація буде керуватися вищезазначеним Алгоритмом дій”, – зазначили в Білгород-Дністровській районній державній адміністрації.
Ізмаїльська районна державна адміністрація надала загальну інформацію про готовність до ускладнення погодних умов, але без детальних показників чи конкретних даних. У відповіді зазначено, що районні служби готові до реагування на можливі негоди, проте інформація про кількість техніки та запаси посипочних матеріалів не була надана.
У відповіді зазначено, що готовність Ізмаїльського району до осінньо-зимового періоду забезпечена на 100% згідно із затвердженими планами заходів, які перебувають під постійним контролем керівництва районної адміністрації. Зимове утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення буде забезпечуватися підрядними організаціями відповідно до укладених договорів із ДП «Служба місцевих автомобільних доріг» та Службою відновлення і розвитку інфраструктури в Одеській області. Розчищення доріг від снігу в містах і селах здійснюватиметься силами комунальних підприємств.
Територіальні громади підготували необхідну кількість спеціалізованої техніки та уклали договори з агропромисловими підприємствами для залучення додаткових ресурсів у разі виникнення надзвичайних погодних умов.
“Служби тримають під контролем готовність виробничих баз дорожніх організацій, стан техніки та наявність протиожеледних матеріалів для роботи в зимовий період. Крім того, розроблено алгоритм дій спільно з ДСНС та Патрульною поліцією на випадок припинення або обмеження руху автотранспорту в умовах екстремальної погоди. Алгоритм враховує досвід минулих років і спрямований на недопущення транспортного колапсу на дорожніх мережах”, – відповіли в Ізмаїльській районній державній адміністрації.
У Болградській районній державній адміністрації не надали інформації щодо готовності автошляхів до зимового періоду, зазначивши, що адміністрація не володіє відповідною інформацією. Така позиція викликає певне занепокоєння, адже це саме районна адміністрація повинна мати інформацію про готовність району до надзвичайних ситуацій природного характеру в зимовий період?
“Болградська районна державна адміністрація не є балансоутримувачем або власником автомобільних доріг тому не володіє та не має володіти інформацією наведеною у Вашому запиті. Забезпеченням експлуатації автомобільних доріг на території України, у тому числі Болградського району здійснюється їх балансоутримувачами та власниками, при цьому автомобільні дороги перебувають як у державній, так і у комунальній власності”, – коротко відповіли в Болградській державній районній адміністрації.