Якщо почати активно займатися з дитиною в перші роки її життя, можна закласти міцний фундамент для успішного майбутнього. В цьому впевнена вчителька англійської мови з Болграда Анастасія Вирлан-Карабецька, яка нещодавно почала працювати у Болградському Центрі дитячої та юнацької творчості в рідному місті та вести гурток з вивчення англійської мови «Early English» для дітей віком від 9 місяців.
Інтернет-видання “Махала” поспілкувалося з керівницею гуртка та дізналося про її професійний шлях, а також про особливості вивчення англійської мови дітлахами.
Анастасія народилася та виросла у місті Болград. У 2013 році дівчина закінчила 11 клас опорного закладу освіти “Болградський ліцей”. Для здобуття вищої освіти Анастасія обрала Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського та успішно здобула диплом вчителя математики та англійської мови.
“Я англійську полюбила ще у школі, за що дуже вдячна своїй вчительці. На жаль, як у мої часи навчання, так і зараз, дітей не дуже цікавить вивчення іноземної мови. Важко зацікавити, складно запам’ятовувати нові слова та правила. На все це є свої причини, адже ми не звикли починати розвивати дітей із самого раннього віку”, – розповідає Анастасія.
Після закінчення університету Анастасія почала давати уроки англійської мови. Згодом, через сімейні обставини, вона переїхала до столиці та влаштувалася на роботу у приватну школу англійської мови “Helen Doron English”. Але потім життя повернуло жінку у рідне місто.
Повернувшись із сином додому, Анастасія зрозуміла, що у Болграді немає курсів для розвитку саме найменших дітей – віком до трьох років.
“У державних програмах взагалі немає раннього розвитку. Діти до трьох років нічого не роблять, а ось із трьох років йдуть до садочка, і починається розвиток, хоча це неправильно. Є книжки автора Масару Ібука «Після трьох уже пізно» і «До трьох — саме час», які чітко показують, що розвитком дитини потрібно займатися до трьох років. 76 порад щодо раннього виховання, які я рекомендую прочитати.
Важливий факт — до трьох років клітини мозку дитини формують 70% нейронних зв’язків, а до семи років — ще 20%. Якщо почати займатися розвитком у 6-7 років, то це означає втратити найпродуктивніший час і не використати весь вроджений потенціал малюка. Коли дитина вивчає мову до трьох років, у неї формуються нейронні зв’язки або асоціації. Наприклад, якщо вона бачить собаку, дорослий говорить, що це собака, і дитина запам’ятовує асоціацію (картинка + слово). Таким чином, діти, з якими в дитинстві розмовляли не тільки українською або російською, а й ще мовою національних меншин, яких у Бессарабії багато, можуть одночасно вивчати дві або три мови.
Так само з англійською мовою. Дитині треба проговорювати те, що вона бачить, щоб сформувати асоціації та нейронні зв’язки”, – каже Анастасія.
Саме тому жінка вирішила заповнити цю нішу у рідному місті та звернулася до Болградського центру дитячої та юнацької творчості, де з початку нового навчального року в ЦДЮТ почала функціонувати група «Early English» для вивчення англійської мови дітьми віком з дев’яти місяців.
“Я звернулась до директорки Болградського ЦДЮТ Інни Гіневської з ідеєю про відкриття студії, а вона підтримала мій творчий задум, тому з нового навчального року ми відкрили у ЦДЮТ нові гуртки “Baby”, “toddlers”, “speaking club”. Аби діти мали змогу вивчати з нами англійську мову – звертайтеся до нас. Гарантую, що буде цікаво та корисно. Заняття будуть здебільшого розмовними, щоб подолати мовний бар’єр”, – підкреслює Анастасія.