Інтернет-видання Бессарабії
Пошук

На дірявій дорозі Ізмаїл – Стара Некрасівка засипають ями

25 Грудня 2023 21:03
Альона Колеснік
На дірявій дорозі Ізмаїл – Стара Некрасівка засипають ями

Намір старонекрасовських активістів перекрити рух на трасі Ізмаїл – Стара Некрасівка (Т 16-07) таки подіяв. Загрози пролунали наприкінці листопада, до того ж не голослівні. Мешканці села навіть подали відповідне повідомлення до правоохоронних органів. Районна влада, щоб уникнути галасу, поспішила людей заспокоїти.

Голова районної адміністрації Родіон Абашев зустрівся із селянами 12 грудня. На прийомі у чиновника побували представники двох сусідніх сіл – Старої Некрасівки та Дунайського, які входять до одного старостинського округу та об’єднані спільним лихом – аварійними дорогами. Люди були налаштовані рішуче, обіцянки та відмовки їх не влаштовували – надто багато всього такого звучало з різних рівнів протягом останніх років, та ось тільки зміни не наступали!

У цій публікації мова йтиме про дорогу державного значення Т 16-07 Ізмаїл – Кілія – Вилкове, вірніше, про її відрізок (км 7 + 300 – км 8 + 900), що пролягає між Ізмаїлом та Старою Некрасівкою. Хто по ньому колись їздив, тому на «американських гірках» вже не страшно.

Місяць тому на цій трасі навіть трапився трагічний випадок. 21 листопада місцевий велосипедист при поверненні додому заїхав у яму, втратив рівновагу, відлетів до автомобіля, що рухався. Від отриманих травм чоловік впав у кому та за два дні помер…

Протяжність проблемної ділянки складає близько чотирьох кілометрів – від ізмаїльського переїзду до насосної станції наприкінці села. Незважаючи на те, що траса Т 16-07 має державне значення, турбота держави про відрізок, що пролягає через Стару Некрасівку, слабко виражена. Судіть самі. Востаннє капітальний ремонт дороги, за словами мешканців села, проводився у 80-ті роки минулого століття. У нинішньому столітті дорожнє полотно не тільки капітально не ремонтувалося, але навіть не розроблялася для цього проєктно-кошторисна документація. Про це стало відомо із відповіді Служби відновлення та розвитку інфраструктури в Одеській області на запит мешканців села. Дорогу тільки латали, а на ній, як на ганчір’ї поруч із латками з’являлися нові дірки.

Відповідь Служби відновлення та розвитку інфраструктури в Одеській області

Коли ж із відкриттям «зернового коридору» старим полотном пустили потік фур – 150-200 машин на день – ситуація стала зовсім критичною. Ями розросталися, становлячи ще більшу небезпеку для учасників дорожнього руху. Наприклад, як розповів староста села Сергій Заїм, минулого року у самому центрі села, на перехресті, утворилося поглиблення понад метр завглибшки та близько п’яти метрів завдовжки та завширшки.

«Держава» ж не поспішала закладати дорожній кратер, що утворився. Коли у селі вирішили вже самі засипати його бітумною крихтою (її безкоштовно віддавало ТОВ «Євродор»), несподівано прибули дорожні працівники. Вони заклали це поглиблення, а також залатали й інші ділянки дороги. Але не всі. Пішли дорожники не менш раптово, ніж з’явилися. Просто згорнули роботу та поїхали без пояснень, а ями так і залишились. Автопотяги так і їздять по дірковому покриттю, і при цьому багато з них везуть небезпечний вантаж.

Наступного дня після зустрічі з жителями Старої Некрасівки та Дунайського (13 грудня) Родіон Абашев, його заступник Сергій Проданов та представник ДП «Служба місцевих автомобільних доріг» вирушили до Старої Некрасівки. На нараді, що проходила у польових умовах, були присутні й місцеві активісти. Після огляду траси ухвалили рішення до надходження фінансування зробити її проїзною. Частину ям засипати бітумною крихтою, а частину заасфальтувати.

Сьогодні, 25 грудня, стартували ремонтні роботи, які відбуваються у рамках експлуатаційного обслуговування доріг. Дорожники зрізають горби по краю полотна, узбіччя засипають піщано-щебеневою сумішшю і коткують. Сам асфальт не чіпають, ями засипають тією ж піщано-щебеневою сумішшю. Планують закінчити до кінця року.

Наскільки ефективною виявиться піщано-щебенева «терапія», сказати важко, можна лише здогадуватися. Але в сьогоднішніх реаліях це поки що єдине, що можна зробити, щоб дорога стала більш-менш проїзною. Для капітального ремонту потрібне серйозне фінансування, але коли воно з’явиться, не відомо.

Хочеться відзначити ще один момент. Днями стартував капітальний ремонт моста на каналі Кофа, розташованого також на трасі Т 16-07. У ремонт цього об’єкта держава має намір «влити» 213 млн 109 тис. грн. Ймовірно, це робиться з метою розвантажити трасу М-15. Але як бути з аварійною дорогою довжиною близько 40 км, яка тягнеться від мосту до Ізмаїла? Логічно було б її також капітально відремонтувати, тим більше за сьогоднішніх обставин. Але рішення, які приймаються у високих кабінетах, як показує життя, не завжди логічні…

Районними чиновниками було вирішено ще одну проблему мешканців Старої Некрасівки. Перевізник, що працює на маршруті Ізмаїл – Стара Некрасівка, самовільно скоротив маршрут у межах села, пославшись на погані дороги. Водій автобуса висаджував людей у центрі та повертав праворуч. Селянам, які живуть у лівій стороні населеного пункту, у тому числі й людям похилого віку, доводилося з важкими сумками йти велику відстань пішки. Діалог районної адміністрації з перевізником виявився ефективним – сьогодні маршрут продовжили до «Світанку».

Про дорогу Дунайське – Стара Некрасівка читайте у наступній публікації.

Поділитись
Зараз читають