Повністю перебудувати логістіку довелось через повномасштабну війну, яку росія розв’язала проти України. Також складнощів додала атака окупантів по Кременчуцькому нафтопереробному заводу, який забезпечував центральну і східну Україну та ракетні обстріли десятків нафтобаз.
Тепер Україна завозить всі нафтопродукти через західний кордон, які везуть туди із європейських портів. Тож логістика дуже ускладнилася, а відповідно і здорожчала.
Зрозуміло, що вплив росіян і руйнування нашого Кременчуцького НПЗ, а також всіх баз, де був відповідний запас пального, призвело до переривання логістичного ланцюжка, відповідно, до одно – двотижневого дефіциту. Це природні речі в умовах війни, коли розбомбили наявні запаси, тому є дефіцит.
Як розв’яжуть проблему з дефіцитом
Денис Шмигаль запевнив, що Мінекономіки зараз працює зі всіма мережами та оптовими постачальниками. Наразі везуть пальне в достатній кількості і пріоритетно в ті точки, де є найбільша напруга.
«Думаю, що найближчим часом, як і обіцяло Міністерство економіки, ситуація виправиться», – запевнив Шмигаль.
При цьому прем’єр наголосив, що в нас війна і цілком природно, що можуть бути форс-мажори. Але не потрібно при цьому панікувати.
Як зміняться ціни
Ціни вже зросли після того, як уряд збільшив максимальну націнку для мереж, а потім переглянув середню ціну на пальне. Відтак максимальні ціни на пальне становлять:
— бензин – 37,69 гривні за літр;
— дизельне пальне — 42,63 гривні за літр.
І це не межа. Ймовірно, ціни доведеться ще підвищити. Уряд залишає формулу визначення максимальної торгової націнки для трейдерів, а також визначення середньої ціни собівартості, від якої і визначається націнка, щоб не було зловживань.